امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7 گام موثر که برای شروع تجارت آنلاین باید بدانید
#1
برای شروع یک تجارت آنلاین کوچک و موفق 7 گام امتحان شده وجود دارد که با طی کردن آن ها می توانید مخاطبان را به وب سایت خود جذب کنید و محصول خود را به آن ها بفروشید. افراد بسیاری با پیروی از این 7 گام تجارت آنلاین خود را به خوبی مدیریت کرده اند. در ادامه با این 7 گام آشنا خواهید شد.
 
تجارت آنلاین با 7 گام موثر
  • شناسایی و پاسخ به نیاز جامعه
  • اجرای فرآیند کامل فروش محصول
  • طراحی و ساخت یک وبسایت کاربرپسند
  • استفاده از ظرفیت موتورهای جستجو برای هدایت مخاطبان به وبسایت خود
  • افزایش شهرت خود با استفاده از تولید محتوا
  • استفاده از ظرفیت بازاریابی ایمیلی
  • افزایش درآمد از طریق پیشنهاد کالا به مشتری
هر فردی از یک تازه کار گرفته تا یک فروشنده ماهر می تواند با بهره گیری از مزیت های این فرآیند 7 مرحله ای چگونگی راه اندازی یک تجارت آنلاین را به راحتی فرا گیرد.
 

گام اول: شناسایی و پاسخ به نیاز جامعه
بسیاری از افرادی که به تازگی می خواهد کسب و کار خود را راه اندازی کنند به اشتباه ابتدا کالا را تولید می کنند و سپس به دنبال بازار آن می گردند. در حالی که برای تقویت تجارت آنلاین خود باید اول بازار مناسب را شناسایی کنید. راه آن هم یافتن افرادی است که به دنبال پاسخ به مشکل خود هستند اما تا کنون به نتیجه ای دست نیافته اند. اینترنت ابزار بسیار خوبی است تا چنین افراد و بازارهایی را پیدا کرد:
  • از فروم های آنلاین دیدن کنید و ببینید که مردم چه سوال های می پرسند و چگونه به دنبال حل مشکلات خود هستند.
  • به دنبال کلید واژه هایی بگردید که افراد بسیاری آن ها را سرچ می کنند اما پاسخ مناسبی از طرف وب سایت های موجود دریافت نمی کنند.
  • از سایت های رقیبان بالقوه خود دیدن کنید و کارهایی را که آن ها برای پاسخ دهی به نیاز مخاطبان خود انجام می دهند یادداشت کنید. آن گاه می توانید با استفاده از تجربیاتی که فرا گرفته اید محصول ایده آلی برای بازاری که به آن تا کنون پاسخ مناسبی داده نشده است تهیه کنید و از رقبای خود هم پیشی بگیرید.
 
 
گام دوم: اجرای فرآیند کامل فروش محصول
برای این که یک کالا را بتوان در یک وبسایت به فروش رساند چندین مرحله اثبات شده وجود دارد که به وسیله آن ها می توان یک بیننده از وب سایت را برای خرید آن کالا ترغیب کرد:
  • مخاطب را با عناوین جذاب مشتاق کنید.
  • مشکلی که محصول شما آن را رفع خواهد کرد توضیح دهید.
  • خود را به عنوان حلال آن مشکل نشان هید.
  • نظر مصرف کنندگان قبلی کالای خود را اضافه کنید.
  • محصول و مزایایی را که دارد توصیف کنید.
  • پیشنهاد قیمتی را ذکر کنید.
  • کالای خود را تضمین کنید.
  • خرید کالای خود را یک موضوع اضطراری نشان دهید.
در تمام طول این فرآیند شما باید تمرکز خود را بر چگونگی توانایی محصول یا خدمات شما در حل مشکل مردم و بهبود زندگی آن ها قرار دهید. خود را به جای مشتری قرار دهید و از خود برسید این محصول چه مزیتی برای من دارد؟
 
گام سوم: طراحی سایت ارزان کاربر پسند
بعد از این که بازار هدف را شناسایی و محصول خود را تهیه و سپس فرآیند فروش را برنامه ریزی کردید حالا شما برای طراحی سایت تجارتی آنلاین خود آماده هستید. ساده بودن طراحی آن را فراموش نکنید. معمولا شما کمتر از ۵ ثانیه فرصت دارید تا توجه بازدیدکننده وبسایت خود را جلب کنید در غیر این صورت مخاطب وبسایت شما را ترک می کند و دیگر هرگز از آن بازدید نخواهد کرد.
پاسخ
#2
مفید بودش مرسی !
پاسخ
#3
مقاله خوبی بود تشکر
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان